Skip to main content
10 mei 2021

interne logistiek (HUverba, OPheusden)

Variant Parallelweg tweerichtingsverkeer
hallo,
naast vrachtverkeer hebben wij veel intern verkeer tussen onze hoofdlocatie en onze sublocatie Varakker,
gezien de beoogde sluiting van spoorwegovergang Hamsestraat dwing je vrachtverkeer voor bedrijven (cor Huibers, Gelderplant, Betuwsplantencentrum, Sluiter etc. om ter hoogte van de smachtkamp van de rondweg af te gaan, dit geeft zeer veel extra verkeer op de Parallelweg.
zou het geen win-win situatie zijn om de spoorwegovergang ter hoogte van de Hamsestraat in tact te houden zodat de vrachtwagens langer op de randweg kunnen blijven? (Huverba kan dan van deze overgang gebruik blijven maken voor intern transport tussen de locaties)
indien niet haalbaar is pleiten wij voor tweerichtingsverkeer tussen de Hamsestraat en Smachtkamp

Reacties

  • De mogelijke rijroutes zijn op de website te vinden. Er is geen mogelijkheid om ter hoogte van de Smachtkamp de randweg af te gaan. Het voorstel is nu op tweerichtingsverkeer te maken op het stuk Varakker - randweg. Zie ook de route Varakker - centrum op : https://projecten.nederbetuwe.nl/index.php/randweg-opheusden/praat-mee/9-projecten/randweg-opheusden/14-rijroutes



    Anonymous

Reageren



Anonymous

Nieuws

  • Ontwerp bestemmingsplan

    Ontwerp Bestemmingsplan en ontwerpbesluit hogere grenswaarde “Randweg Opheusden”

    Burgemeester en wethouders van Neder-Betuwe maken bekend dat, op grond van de artikel 3.1 en 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 83 en artikel 110c Wet Geluidhinder, het ontwerp van het bestemmingsplan “Randweg Opheusden” en het ontwerpbesluit hogere grenswaarde ter inzage liggen.

    Het bestemmingsplan is voorbereid om een randweg ten zuiden van Opheusden mogelijk te maken. Het plangebied ligt tussen de kernen Opheusden en Kesteren en bestaat uit het tracé van de toekomstige randweg en een aantal aanliggende percelen.

    Het tracé gaat aan het einde van het Agro Business Centre met een nieuwe brug de Linge over, ten oosten van het kassencomplex aan de Parallelweg. Met een nieuwe spoorwegovergang kruist dit tracé het spoort. Vervolgens loopt het tracé langs het spoor kom uiteindelijk uit op de Tielsestraat.

    Voor een aantal nieuwe woningen zal de geluidsbelasting boven de voorkeurswaarde van 48 dB liggen door de aanleg van de randweg. Burgemeester en wethouders hebben daarom het voornemen om met toepassing van artikel 83 juncto 110a van de Wet geluidhinder hogere grenswaarden vast te stellen.

     Inzageperiode:

    30 september  t/m 10 november 2021

     Inzageplaatsen:

    • Analoog tijdens de openingstijden bij de receptie van het gemeentehuis, Burgemeester Lodderstraat 20, 4043KM Opheusden. LET OP! Vanwege Corona kunnen openings- en inzagetijden anders zijn. Check de website www.nederbetuwe.nl voor de actuele informatie;

    Digitaal op www.ruimtelijkeplannen.nl/?planidn=NL.IMRO.1740.bpOPrandweg-ont1.

Agenda

  • 30 september t/m 10 november
    Ontwerp bestemmingsplan ter inzage

Blijf op de hoogte

Wij communiceren over de voortgang van het project via deze webpagina. Updates en aankondigingen worden geplaatst via verschillende kanalen. Bekijken hier welke.

Contactinformatie

Vagen of suggesties? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 14 0488 of het contactformulier
De contactpersonen voor dit project zijn de heer Rob Gertsen en mevrouw Margriet Snaaijer.